I´m still here!

cameras-by-Petra-Haemmerleinova

monster-by-Petra-Haemmerleinova

My poor blog has been neglected by me in an inexcusable way, but I simply didn´t have the time to post. I was working in parallel on my submission for the uppercase magazine catalogue with Surface pattern designs, on the first assignment of Lilla Rogers Bootcamp and on the complete redesign of my website. Sometimes I wish my days would be as stretchy as chewing gum. In addition to extreme workload both kids alternated staying at home with bad cold and earache. Plus we spent five evenings visiting the different Gymnasien (=grammar school in Britain; =high school in the USA) in the neighbourhood to check which one would suit our oldest one best.

But I can´t complain as I made great progress in spite of adverse conditions. Due to the submission deadline of the uppercase magazine on Saturday, this is one to-do point I could already tick off, my Bootcamp work is in a good shape and the new website will be finished much earlier than planned.

These are two new patterns I made for my uppercase magazine submission to complement some existing patterns.

*

In den letzten drei Wochen habe ich meinen Blog auf unentschuldigbare Weise vernachlässigt, aber die Zeit reichte einfach nicht. Ich habe gleichzeitig an meiner Bewerbung für den Surface Pattern Design Katalog des Uppercase Magazine gearbeitet, Entwürfe für Lilla Rogers Bootcamp gemacht und meine Website komplett überarbeitet. Manchmal wünschte ich mir, meine Tage wären dehnbar wie Kaugummi. Zusätzlich zu der vielen Arbeit waren beide Kinder abwechselnd mit böser Erkältung und Ohrenschmerzen zu Hause. Und wir haben fünf Abende mit der Besichtigung von Gymnasien verbracht, um herauszufinden, welches das Geeigneteste für unsere Grosse wäre.

Aber ich kann mich nicht beklagen, denn trotz der widrigen Umstände habe ich sehr viel geschafft. Da am Samstag der Abgabetermin für das Uppercase Magazine war, ist das ein Punkt, welchen ich jetzt von meiner To-Do-Liste abhaken kann. Mit den Entwürfen fürs Bootcamp bin ich auch gut vorangekommen und meine neue Website wird viel früher als geplant fertig werden.

Hier sind zwei neue Muster, die ich für meine Uppercase-Bewerbung gemacht habe.

2 thoughts on “I´m still here!

  1. Kuckuck!😉 Wie ich sehe warst Du sehr fleißig liebe Petra. Ich würde sagen, die Mühe hat sich gelohnt. Beide Muster sind großartig – ich drücke auf jeden Fall die Daumen!
    LG Janna

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s